Tipus
Prop de vosaltres (Bisbe Salvador)
Producció
Data publicació:
dv., 09/03/2021

Aquest és el primer comentari d'un noucurs pastoral encara sota el signe de la recuperació sanitària després de mesos de tota mena de sofriment. Dèiem l'any passat en aquestes dates que, malgrat tot, comencem. Ara hi afegim la virtut de l'esperança per continuar afrontant el repte de la pandèmia amb la mirada posada a dalt de tot i també al voltant fixant-nos en les dificultats viscudes pels nostres germans i col·laborant en la seva cura.

És impossible oblidar les circumstàncies tan dramàtiques que el nostre món ha experimentat en aquests últims mesos, però l'actitud no pot portar-nos al descoratjament o a la desesperació. Tenim prou exemples del combat contra el mal, de la lluita fins a l'extenuació, de la solidaritat sense limitacions. I en això trobem també un motiu de satisfacció: la bona actuació de milions d'éssers humans, que són com una resposta a la gràcia de Déu que es mou enmig de nosaltres i ens impulsa a fer el bé sempre i en tot lloc.

Comencem amb l'esperança que tothom es trobi amb el Senyor i amb els altres germans en l'àmbit de la formació i de la catequesi, en l'àmbit de les celebracions i en l'activitat socio-caritativa. Sobretot de forma presencial, perquè ens vegem i ens escoltem, per resar junts i per comprovar les mancances de la nostra societat. És cert que algunes persones viuen amb por als contagis, bé sigui per l'edat o per alguna malaltia que arrosseguen des de fa temps. Però seguint les indicacions de les autoritats sanitàries no hem de dubtar de “normalitzar” la nostra vida diària i també, és clar, la nostra vida cristiana.

Esperem els pares per a la inscripció dels nens i joves a la catequesi de Comunió i de Confirmació. Les parròquies ja s'han organitzat per atendre aquest servei fonamental i els catequistes confien en una bona resposta. Ens hem preparat també per als grups de formació d'adults en les comunitats parroquials i en els moviments apostòlics. La vostra presència enriquirà el diàleg i la cerca de la veritat. Així mateix, recordeu que l’IREL és la institució formativa per excel·lència de la nostra diòcesi, que ha valorat l'assistència a classe i vol servir  tots els grups de la nostra societat per fer efectiva la relaciófe-cultura.

Esperem que recupereu al més aviat possible la presència a les celebracions eucarístiques dominicals i que visqueu la Santa Missa amb gran intensitat els qui hi acudiu diàriament. Que participeu i acompanyeu els altres en elsmoments d'alegria o de dolor, en les noces o batejos, en els funerals i comiats de dol afrontant-los sempre amb esperança cristiana. Des d'ara quedeu convidats a les celebracions diocesanes: 30 de setembre, FESTA DE L'ENVIAMENT; 12 d'abril, MISSA CRISMAL; 28 de maig, ASSEMBLEA DIOCESANA. Ja concretarem les dades perquè tingueu una correcta informació també de la festa de l'OBERTURA DEL SÍNODE, el pròxim 17 d'octubre, a la nostra catedral.

Esperem que continueu interessant-vos pels necessitats de la nostra societat i per tots aquells que us demanin ajuda espiritual o material. Compartiu els vostres diners, col·laboreu amb el vostre temps, que la vostra caritat sigui constant. Coneixeu la gran quantitat d'institucions dedicades a promoure l'amor i la solidaritat que agrairan l'augment de socis, de simpatitzants, de donants circumstancials. No podem viure com a cristians oblidant la preocupació pels altres.

Així afavorim l'esperança que Déu ha dipositat en el cor humà.

Amb la meva benedicció i afecte,

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida.