L’Acadèmia Mariana acollirà, el dissabte 6 de novembre, el V Simposi Marià amb el títol «La dona d’avui ens parla a l’Església». L’acte organitzat per l’Acadèmia Mariana, l’IREL i el Bisbat de Lleida es dedica aquest any a aprofundir en el paper de la dona en la societat i en l’Església.

Joan Viñas, director de l’Acadèmia Mariana, destaca al fulletó informatiu que «Maria de Natzaret és un referent privilegiat per a tot cristià. Les seves actituds i accions relatades als evangelis ens il·luminen, una vegada transportats al segle XXI, el camí que hem de prendre per a ser millors seguidors de Jesús,  el seu Fill, i millors evangelitzadors.»

El simposi començarà amb una ponència teològica a càrrec de Mar Pérez, doctora en Teologia i sots-directora de l’IREL, amb el títol «Dones i Església». A continuació, hi haurà dues experiències pràctiques.

La primera anirà a càrrec de María José Rosell, secretaria general de Càritas Diocesana de Lleida i professora associada de la UdL que reflexionarà sobre la «Visió femenina centrada en l’atenció a les persones vulnerables». La segona experiència serà la de Margarida Llop, animadora de comunitat de la parròquia de Montserrat i pedagoga que parlarà sobre «Experiència i possibilitats de la dona en l’activitat parroquial».

L’acte acabarà amb un debat entre ponents i assistents i les conclusions. Cal inscriure’s anticipadament donat l’aforament restringit per la Covid-19. Les inscripcions es poden fer al correu electrònic: academiabibliograficomariana@gmail.com o personalment a l’IREL en horari d’oficina. El preu del simposi és de 10 euros. L’acte tindrà lloc al Teatre de l’Acadèmia Mariana i es podrà seguir en línia a la plana web del Bisbat de Lleida.