Càritas Diocesana de Lleida a través deTroballes Empresa d’Inserció, amplia la presència de la cadena Moda Re- a la Diòcesi de Lleida amb una nova obertura a la ciutat deLleida el dijous 30 de setembre. El nou comerç de roba i complements de segona mà es troba al carrer Sant Antoni, número 30 i se suma a les dues ja existents a la ciutat. El dissabte 2 d’octubre tindrà lloc una inauguració festiva amb sorpreses per a totes les persones que assisteixin a la botiga al llarg del dia.

El projecte aposta per un espai de consum sostenible reutilitzant béns de segona mà i al mateix temps afavorint la inserció de persones en risc d'exclusió social del territori. A més, els ingressos de l'establiment es destinaran a iniciatives de formació i inclusió laboral de col·lectius vulnerables atesos per Càritas.Moda Re- és una iniciativa empresarial impulsada per Càritas i destinada a la promoció de l'economia social i solidària a través de la reutilització, el reciclatge i la venda de roba usada, amb l'objectiu principal de generar ocupació social i sostenible.

La botiga Moda Re- de Càritas Diocesana de Lleida ha estat creada amb una imatge moderna i actual, que vol trencar amb els estereotips que s'associen a les botigues de segona mà. Actualment en aquest projecte treballen 12 persones en situació de vulnerabilitat i 3 encarregades, seguint els exigents protocols de neteja, desinfecció i control d'accessos implementats després de l'esclat de la Covid-19.

Arran de la crisi sanitària, des de Càritas Diocesana de Lleida volem emfatitzar especialment el valor d'aquests projectes emmarcats en l'economia social i solidària. Una important aposta pel comerç de proximitat i la generació de llocs de treball a partir de processos de recuperació. És moment, com a societat, d'afrontar la reconstrucció social, viure amb consciència social i que aquesta repercuteixi en el consum. La crisi que estem patint ha colpejat durament els col·lectius més vulnerables que atenem. Les persones que compren en Moda re- ajuden a aquests col·lectius a poder sortir d'aquesta crisi.

Donar a conèixer el projecte tèxtil

El projecte tèxtil de Moda Re- es basa en una economia circular que respecta i té cura les persones i el medi ambient. Ara és més necessari que mai treballar per la conscienciació de la reutilització de la roba. Una de les nostres metes prioritàries en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de Nacions Unides, és el consum i la producció responsable. En aquest sentit, a les nostres plantes treballem seguint un procés de tractament de la roba i complements amb el que vam aconseguir un estalvi d'emissions de CO2 i de m³ d'aigua.