El obispo de Lleida Salvador Giménez Valls presidió el pasado 25 de julio a las 9 de la mañana, la Misa en honor a Sant Jaume dels Fanalets en la capilla del Peu del Romeu, después de dos años sin celebrarse  por la pandemia.

A la celebración asistió el presidente de la Agrupación Ilerdense de Pessebristes, Jordi Curcó, y la junta directiva de la entidad, así com la concejal Maria Antonia Maller y el subdelegado del gobierno, José Crespín.

Al final de la celebración, el obispo Salvador entregó a Mn. Jaume Melcior el nombramieno como nuevo consiliario de la Agrupación de Pessebristes. Mn Jaume sustituye al traspasado Mn. Vicenç Alfonso, que había sido consiliario de los pesebristas desde 2004 hasta su defunción, el passat 7 d’abril y que fue recordado muy especialmente durante la celebración y también acon un recordatorio que fue distribuido entre los fieles.

El nuevo consiliario leyó una carta dirigida a los casi 200 socios de la Agrupación de Pessebristes y sus familias, que escucharon con atención los fieles que acudieron a la celebración y que por su interés reproducimos a continuación:

"Lleida, 25 de juliol 2022, Solemnitat de Sant Jaume, Apòstol

president, membres de junta i socis, de l’agrupació ilerdenca de pessebristes:

El Sr. Bisbe m’acaba de lliurar el meu nomenament com a consiliari de l’Agrupació ilerdenca de pessebristes. Agraeixo a Mons. Salvador Giménez la confiança dipositada.

Un agraïment que us faig extensiu en la part que us correspon. Des del record al recentment traspassat Mn. Vicenç Alfonso, i també, i molt especialment, pels llaços que m’hi uneixen, al qui va ser el vostre primer consiliari, Mn. Jaume Bertran; li prego al Senyor que m’ajudi des de la meva lleidatanitat, a seguir els passos en la transmissió de la fe que els meus antecessors van vetllar, en l’acompanyament espiritual, la pregària, i amb humana sensibilitat.

No es fàcil ser catòlic conseqüent en aquests temps,  on de vegades sembla que la lluminària de la fe cristiana del fanal que il·lumina l’apòstol Sant Jaume  minvi, i que a tantes generacions de lleidatans ha donat fermesa, consol i esperança en el seu caminar per aquest mon en l’Amor que Deu ens manifesta en Jesucrist. Aquesta tendresa de l’Amor que tan be representeu en els vostres artístics pessebres i diorames, no pot deixar pas al tancament del cor humà en els instints mes egoistes i baixos. Voldria que tots plegats tinguéssim ben clar, el moment de la història que ens toca viure. Nos sols som transmissors d’unes importants tradicions lleidatanes. Aquestes se sustenten en un Deu que s’ha revelat com Amor, que transcendeix i vol elevar tota vida humana a la gran dignitat de ser, no sols imatges de Deu, sinó fills adoptius de Deu. Do que Jesucrist ens ha guanyat en la Creu. Aquest es el projecte de Deu per a cadascun de nosaltres. «Déu és amor» (1Jn 4,8). Aquí va començar una veritable revolució; la millor revolució que ha conegut la història de la humanitat. Si volem ser com Déu, si volem ser autènticament feliços, hem d'estimar. I estimar es una acte de la voluntat lliure, que busca tot allò que es veritable, just, bo, bell...

Aquest es el meu projecte com a consiliari vostre. I com a mossèn. Tot i les meves limitacions, pecats, errors... no vull perdre dia rere dia l’oportunitat de recomençar estimant més i millor. Aquest “més i millor” tan viscut i portat fins al martiri, pel pessebrista lleidatà el Beat Francesc Castelló. Per això mes enllà de la transmissió de la tradició, i per a que sigui més solida per a futures generacions de lleidatans, cal posar al dia la fidelitat en la fe en Jesucrist, que es la fe de l’Església Catòlica. I això sols es possible amb una vida intima de relació amb Deu; en la pregària, vida de Sagraments i l’entrega i donació pròpia en la fidelitat, necessàriament  des de la humilitat i senzillesa, com Jesucrist en dona perfecte exemple.

Gràcies per la vostra paciència en llegir aquestes línies. Ja prego per vosaltres per a que junts caminem cap al Cel, de la ma dels nostres patrons, Sant Jaume Apòstol, Sant Francesc d’Assis, el copatró Beat Francesc Castelló, i com no, de la millor companyia que podem tenir en la dolça mirada de la Mare de Deu, que sota l’Advocació de les Neus, tenim dedicada la nostra simpàtica capella del peu del romeu.

Rebeu una forta i afectuosa abraçada amb la meva mes sentida primera + Benedicció com a consiliari vostre.

Mn. Jaume Melcior Servat

Consiliari de l’Agrupació ilerdenca de Pessebristes"·